tjuvarnas jul ♥

Nu har jag kollat in årets julkalenders första avsnitt och jag tycker att den verkar ganska bra :) Lite dyster omgivning, det är väldigt mörkt och kanske inte någon direkt julstämning - än. Men förhoppningsvis kommer det längre fram. Det är en väldigt vacker omgivning dock, det är mest bara det att jag inte finner den så himla julig. Men det ska ju vara lite som en gammal saga i stil med Charles Dickens och det är det absolut tycker jag!
Julkalendern verkar lite små rolig med den förvirrade Kurre/pappan spelad av Gustaf Hammarsten och dottern Charlie som spelas av Tea Stjärne. Kurre är med i en tjuvliga och han själv är känd som den mest klantiga tjuven i staden. Det verkar bli en massa roliga upptåg och spännande uppdrag för tjuvligan Klappsnapparna varje dag fram till julafton i årets julkalender.



Bild från första avsnittet av Tjuvarnas Jul


Charlie (Tea Stjärne) från första avsnittet av Tjuvarnas jul


Kurre (Gustaf Hammarsten) från första avsnittet av Tjuvarnas jul

Kolla in här - SVTPlay om du också vill se dagens avsnitt om du missade det i morse. Om du hellre vill se det på TV så visas det klockan 18.45 på SVT1 och Barnkanalen ikväll. Jag tror jag sitter bänkad då med. Lättare att se på en stor TV än en liten laptop.
Vad tycker ni om årets julkalender? Tror ni det blir bra eller floppar den?


Kommentarer
Postat av: lea

hej jag älskar julkalendern och charlie är bara så söt!!!!

2011-12-24 @ 22:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0