julmust ♥

Jag älskar julmust! Och även om jag har familjemedlemmar och vänner som påstår att alla julmust smakar precis likadant så skulle jag inte kunna protestera mer. Alla sorter smakar olika, och min favorit är Nygårda Julmust. Jag tycker den är perfekt, den är inte för söt och inte för besk (som tyvärr vissa sorter har en tendens att vara) och dessutom så behåller den kolsyran väldigt bra även om man öppnar och stänger flaskan flera gånger om, vilket inte är fel då man sällan dricker 1,5 liter på en gång.


Spendrups - Nygårda julmust

Men för att ge alla sorter en ärlig chans så kommer vi i helgen ha ett julmusttest. Smaka alla sorter vi kan hitta i affären och kora en vinnare. Ungefär som vin eller glöggprovning. Jag älskar både vin och glögg, don't get me wrong, men jag är svag för söta drycker så vi börjar julsäsongen med en julmustprovning. Återkommer med resultatet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0