Mysteriet på Greveholm ♥

Årets julkalender är lite av nostalgi för mig och många i min ålder (vi som var 6-12 år gamla när det sist begav sig 1996) och säkert för många andra också som senare sett orginalversionen på dvd. I mitt fall har jag faktiskt både haft Mysteriet på Greveholm på VHS och på DVD. Så gammal är jag ;) Eller rättare sagt är kanske att så mycket gillade och gillar jag den julkalendern.
 
 
cdon.com
 
Nu har det gått 9 avsnitt och jag har inte velat dömma kalendern för fort och har därför väntat med att uttala mig. Men idag är det läge tycker jag. Och Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst får mer än väl godkänt av mig. Jag tycker den är bra! Många element som binder samma den gamla versionen med den nya. Speciellt miljöerna och musiken (även om inget av det är identiskt) och så spökena såklart. I gårdagens avsnitt var även en av de gamla skådespelarna med då Lillan gästspelade som vuxen. Idag blev det äntligen lite spännande och nu verkar det som att Greven ska vara med lite mer. Det blir nog bra! Som sagt, en riktigt bra kalender tycker jag. Men inget slår väl orginalet.
 
 
 
 
Print screenade bilder från svtplay.se
 
Önskar er en fin söndagskväll.
Själv ska jag skriva lite julkort och njuta av en förhoppningsvis jobbfri kväll med film kanske och glögg och pepparkakor.
Ta hand om er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0