dan före dan före dopparedan ♥

Två dagar till julafton!
Och enligt min nedräkning här på bloggen så är det bara 1 dag och fyra timmar ungefär tills klockan slår över till julaftons första minuter. Mysigt :)
Hur spenderar ni er julafton? För min del kommer den i år börja med julbön i Mariakyrkan här i Helsingborg kl. 11. Det känns extra viktigt i år. Det har stundtals varit kämpigt och jag har på något sätt funnit en trygghet i att gå dit. Även fast jag egentligen inte är speciellt troende... Och det är alltid så stämningsfull i kyrkan vid jul. Mysigt helt enkelt. Därefter har jag ett hemligt projekt på gång och sen bär det av till mormor lagom till Kalle Anka, följt av mat och julklappsutdelning och spel. Vi brukar ha julklappsleken där alla köper en klapp för 50 kronor. Och sen ska vi antagligen spela sällskapsspelet "Med andra ord" också - mest för att inte allt fokus ska ligga på julmat och godis. Man blir ju så himla mätt... Och det är ett väldigt roligt spel. Om du inte spelat det så rekomenderar jag dig varmt att testa.
Vanligtvis går vi på julbön i kyrkan där mormor bor klockan 17 också, men det är ingen julbön i år så det får vi hoppa över. Kanske går vi på midnattsgudtjänst istället. Vi får se hur det blir :)
Burkar du vara i kyrkan vid jul?



Och julstämningen har äntligen infunnit sig för min del. Går runt här hemma och myser och sjunger jullåtar. Just nu via JulLotta på Liseberg men förut sjöng jag till min Spotifylista som jag döpt till "Bästa Julen" - där jag har mina 13 absoluta favorit jullåtar. Dessutom är julstämningen hög för att lägenheten fått sin årliga extrema julstädning där allt är putsat och avtorkat, dammat, dammsugit och moppat. Att jag också tänt en himla massa doftade ljus och har gjort julgodis och påbörjat maten inför morgondagens lille julaftons firande skadar inte heller. Och alla vita slingor är tända. Och "julgranen" som i år blev ett ris i en stor kruka är klädd.
Mysfaktorn är på topp helt enkelt.
Hoppas ni också har en mysig kväll och en massa julstämning!
Nu ska jag se klart JulLotta på Liseberg och sen kolla lite på Tinas Julkök samtidigt som jag gör färdigt projekten i mitt eget kök inför morgondagens minijulbord som är inspirerat av både den svenska och den amerikanska julmaten. Ser fram emot att få se hur min version av ett julbord tas emot av min fina familj imorgon :) Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu blir jag sugen! :) :) <3

2011-12-22 @ 22:00:05
Postat av: Elin

Vad bra mamma :)

Älskar dig, vi ses imorgon! ♥

2011-12-22 @ 22:10:34
URL: http://elinsjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0