god fortsättning ♥

Nu har det gått några dagar sedan julfirandet klingade av. Jag firade på lillejulafton, julafton och annan dagen. Otroligt mysigt och en massa god mat och underbara människor. Hoppas ni också haft en helt fantastisk jul? :)
Jag bestämde mig för att ta några dagars break från bloggandet och det var både skönt men också jobbigt för det kliade i fingrarna. Hade så mycket jag skulle vilja dela med mig av och berätta om. Men får helt enkelt göra det såhär i efterhand :)


Min mysiga hall med mitt något lutande men väldigt stämningsfulla och pyntade granris :)

Egentligen vill jag inte berätta så mycket om min jul. Jag är mer nyfiken på hur er jul var? :) Fick ni någon kul julklapp? Åt ni massa god mat? Träffade ni alla vänner och släktingar? Blev det Kalle Anka kl 15 på julafton och åt ni julbordsrester till förbannelse flera dagar efter julafton? :) Berätta :)

En snabb sammanfattning från min sida låter såhär: Helt underbara julklappar och många fler än vad jag någonsin hade förväntat mig eller hoppats på, en massa mys med vänner och familj, stämningsfullt och härligt. Kalle är givet på julafton med med två hundar varav en valp och dessutom en del matstök i köket så såg jag bara delar av Kalle Anka i år. När vi väl satt i tvrummet blev det dessutom mycket prat, glögg och pepparkakor att ingen var direkt involverad i tvn tror jag... Men kanske lika bra det ;) Vi kollade noga in nykomlingarna på slutet dock och Nalle Puh är en favorit :) Och rester. Javisst har det blivit en del rester. Som alltid.

Julen har varit fin, men samtidigt otroligt jobbig stundtals. Efter Kalle var slut på julafton gick jag in till kyrkogården och satt och prata med pappa en stund. Jag är egentligen inte en person som måste sitta vid hans sten för att prata - jag pratar med pappa överallt och när som helst. Men just på julafton kändes det viktigt på något sätt. Herregud som jag grät och så arg jag var och stundtals är över att det är som det är. Det är ju inte meningen att man ska fira sin sista jul med sin pappa när man är 22 och sen behöva leva resten av sitt liv utan honom?! Och det är inte meningen att ens liv ska ta slut när man är så ung som pappa. Han var inte färdig med sitt liv här hos oss... Och mamma och Anton känner likadant. Det var ju inte såhär det skulle bli...

Nu tänkte jag packa in mig i bilen och köra ut till min fina mamma en stund. Jag behöver krama henne idag känner jag. Ikväll blir det bio med fina tjejer - Linnea (min brors flickvän), Åsa (min kusins flickvän) och Elise (min minsta kusin :D) - det ska bli mysigt :) Breaking Dawn ska ses. För tredje gången för vissa. Haha.

Hoppas ni har en fin dag! Ta hand om er :)


Kommentarer
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Min mamma dog också alldeles för tidigt (i cancer) livet blir aldrig mer detsamma. Det är alltid en person som saknas, en person som betydde mycket och stöttade mycket. En förälder kan aldrig ersättas med en annan person. Jag har ganska långt till kyrkogården men precis som du pratar jag med min mamma här hemma. Hon älskade julen lika mycket som jag gör och vi brukade alltid rapportera till varandra vad vi julpyntat med och när så numera går jag och pratar med mamma i tankarna under tiden som jag tar fram julsakerna.

Ha det gott!

2011-12-28 @ 14:47:11
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Mamma

Tack fina du för din omtanke och kram! <3

2011-12-29 @ 17:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0