julklappsrim ♥

Brukar ni rimma på era julklappar? :) Jag har gjort det ibland, men i år finns inte riktigt tiden till det... Ett rim har jag dock skrivit och det var till en tävling hos Ikea. Man skulle rimma på ett presentkort och detta var vad jag kom på:

Jag var rädd att mitt val skulle floppa,
så du får själv åka och shoppa.
Kanske till och med på rea,
under ditt nästa besök på... Ikea.

Jag har ingen aning om vad man kan vinna om man vinner, men det är alltid kul att tävla om saker och vinna så gör det du med :)



Det här blir nog mitt sista inlägg på bloggen för idag, bortsätt från julkalendern. Det är så mycket som ska fixas innan klockan 18 då min underbara familj kommer. Bland annat ska jag springa upp och ner till källaren ett flertal gånger för att få undan flyttlådor med julgrejor och för att hämta upp stolar som står där nere. Men jag ser fram emot att klockan ska slå 18 :)
Och på tal om julkalendern förresten. I år har jag suttit bänkad varje dag och sett årets kalender. Har ni kollat på Tjuvarnas jul något? Jag har följt den med spänning men har stundtals haft lite svårt för att förstå hur små barn ska kunna uppskatta det de ser när det varit ganska allvarliga och seriösa saker som hänt då och då. Och hur ska det egentligen sluta imorgon? Som vanligt kommer det säkert sluta på ett sätt där de goda går fria och de elaka blir inlåsta men just nu känns det lite osäkert. Att förestånderskan för varuhuset åker fast hoppas jag verkligen och det ser onekligen ut som det. Vi får väl se imorgon klockan 08.45 :)



Nu återgår jag till fix inför ikväll. Ni missar väl inte Bingolotto och dess uppesittarkväll ikväll? Och om ni inte gärna spelar Bingolotto så finns det annat juligt att se på TVn ikväll:

18.00 Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet, Sjuan (en av mina absoluta favoritfilmer som jag gärna ser i juletid och tidigare lovordat här på bloggen)
19.00 Julkonsert, TV3 (en julkonsert med bland annat Takida, Loreen, Thomas Di Leva, Jill Johnson, Erik Hassle och Chris Medina)
22.00 Surviving Christmas, Kanal 5 (en film om en företagsledare som hyr en familj under julen då han tröttnat på att vara själv)
02.55 Vägen till Betlehem, Sjuan (den traditionella historien om Josef och Maria i en skildring från 2006)

Hoppas nu ni har en helt fantastisk Lille Julafton. Njut av julen till fullo med nära och kära!
Och en riktigt GOD JUL önskar jag er ♥


Kommentarer
Postat av: Lisas Jul



Sv: haha vad roligt, nej klart man måste få böka i köket på natten, det är ju snart jul :D Då är allt tillåtet ;D



Nu har jag äntligen gjort mitt i köket, imorgon är det inte så mycket mer som ska göras än att värma och steka :) Har höftvärk någonting!! Men nu är det uppesittarkväll som gäller..



Önskar dig en GOD JUL!

2011-12-23 @ 17:38:18
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Fina söta du <3

Vi har följt julkalendern varenda dag, ibland tillochmed två gånger på en dag ;-) Anton uppskattar det verkligen iår, han tycker dock att det är lite läskigt ibland men han vill absolut inte missa det. emma tittar oxå varje dag men hennes lilla mun går iett så hur mycket hon förstår vet jag egentligen inte....

Hoppas ni har haft en lyckad kväll?!

I morgon ska vi ta ett besök hos mor/mormor <3 och då även din fina pappa. En grön glittrig stjärna kommer det stå hos honom i morgon om ni undra var den kommer ifrån <3

Många varma och juliga kramar.

2011-12-24 @ 01:00:18
URL: http://www.famback.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0