cravings efter jul ♥

Idag har jag toklängtat efter julen hela dagen. Har känt ett enormt sug efter pepparkakor, julmust, glögg med mandel och russin och knäck. Mm. Jag längtar till december! Eller nja, november. Då tänker jag börja julstöka och baka och fixa. Idag har suget varit så stort att jag funderar på att köpa pepparkakor och påskmust på Hemköp imorgon (ja jag vet, påskmust är fusk - men tekniskt sett så smakar det nästan precis likadant som julmust) för jag upptäckte sist jag handlade kakor där att de har Annas pepparkakor året om. Handlar inte kakor så ofta, föredrar att baka själv, så det kom som en total nyhet för mig att pepparkakor säljs i affär hela året. Man lär sig något nytt varje dag ;)

Hur är det hos er? Känner ni någon jullängtan?
Min kommer och går. Tror att jag i något föregående inlägg skrev att jag inte alls längtar, men det vänder snabbt det där. Just idag var det mycket längtan och nynnande på julsånger. Började till och med fundera på julklappar och vad jag ska baka först när julen väl stundar. En härlig känsla mitt i alla snödroppar, krokusar och vårsol.



Hoppas ni alla har det bra! Och njuter av den stundande våren. Här i Helsingborg har det varit kanonväder med en massa sol hela helgen. Underbart! Ta hand om er :)

Kommentarer
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Jag tror nog att jag kan säga att jag inte längtar efter julen. Tycker det är så skönt med vårsolen som tittar fram nu. Men å andra sidan håller jag ju via bloglovin koll på julbloggarna så på ett sätt släpper jag egentligen inte julen på hela året. Men jag längtar inte efter julen, men gärna lite ledigt.

2012-03-05 @ 15:25:53
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0