Julkalendrar i våra hjärtan ♥

Säger god morgon från ett regnigt Göteborg. Snart blir det frukost här på Park Avenue och vad är väl mysigare eller godare än just hotellfrukost? I min värld är det inte mycket som slår det. Man känner sig så bortskämd :) Och det får man ju unna sig ibland. 
 
Utsikt mot Liseberg och Gothia Towers på Park Avenue i Göteborg.
 
Vi har utsikt över Liseberg och Gothia Towers från hotellrummet och det fick mig att tänka på julkalendern När karusellerna sover - minns ni den? Jag kommer ihåg att jag tyckte en var lite småmysig sådär men i ärlighetens namn minns jag inte riktigt vad den handlade om. Mina klara favoriter är Mysteriet på Greveholm och förra årets Tjuvarnas jul. Visst finns det andra bra, Pelle Svanslös till exempel, men man har ju sina favoriter. Som jag skrivit femtioelva gånger tidigare så väntar jag spänt på årets premiär men det är lite med skräckblandad förtjusning. Vi får se hur det blir helt enkelt. Men jag tror det blir helt okej :)
 
Vilken julkalender är din favorit genom tiderna?
 
'
 
Maxi har ett stort sortiment av julkalendrar på DVD, endast 149 kronor. Själv har jag min favorit både på VHS och DVD. Och jag kan lova att de är sedda både en och tio gånger :)
 
Hoppas ni får en underbar fredag ♥

Kommentarer
Postat av: Axelina

Min favorit måste nog vara Mysteriet på Greveholm, den tröttnar jag aldrig på! Sen är Sunes Jul så fruktansvärt rolig också! Jag såg faktiskt När Karusellerna Sover förra året, himla bra var den, bättre än vad jag kan minnas :)

2012-11-02 @ 13:09:58
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Mina favoriter är: Trolltider och Mysteriet på Greveholm. Gillar även Pelle Svanslös, Pettson och Findus, Sunes jul. Men Trolltider är min absoluta favorit!

2012-11-03 @ 16:56:32
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Em

Min favorit är utan tvekan Sunes Jul. Tycker den är fantastisk på alla sätt och vis. :) Förra årets var dock lite mysigt den med även om jag hade lite svårt för skådespelarna ibland.

2012-11-05 @ 07:11:25
URL: http://eeebee.se/underbarajul

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0