hur har ni det i kylan? ♥

Ja brrr så kallt det varit idag här i Helsingborg. Både ute och inne tyvärr. Ute blåste det mycket och vindarna var väldigt kalla. Men inne då? Jo här är det också kallt. Tydligen har något i vårt lägenhetshus gått sönder för alla element som är ut mot vägen är iskalla (och jag i min lägenhet har bara rum mot vägen - grannen har på båda håll och hennes element mot gården funkar) och inget varmvatten har vi heller. K A L L T! Men de ska komma och fixa det, såklart. Fast troligen först imorgon. Därför sitter jag nu med en massa tända värmeljus, innetofflor, dubbla filtar och mycket kläder på mig. Kommer sova i kläder och med dubbla täcken inatt har jag en känsla av...
Men, värmen kommer komma tillbaka. Någon gång. Och mitt i allt detta känner jag att det är okej att mysa upp sig i soffan, även fast nästan snart fryser till is, och kolla på Ernst Jul. MYS :)



Har också börjat fundera en del på vad jag ska ha på mig under alla juldagarna. Lite uppklädd vill man allt vara, i alla fall vissa av dagarna. Det är ju mycket firande på gång. Här är ett litet kollage som jag satte ihop - det inspirerar i alla fall mig :) Det ser ut att bli rött upptill, svart kjol och svarta leggings på självaste julafton för min del. Men sen har vi ju lillejulafton, juldagen och annandagen också. Så det blir nog lite olika outfits i jul skulle jag tro :)
Hoppas ni har en fin kväll, och att ni inte missat bästa Ernst på tv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0