julklappsinslagning ♥

Idag är det lite av en julstuga här hemma. Mysigt tycker jag. Har slagit in hur många vackra paket som helst. Och har försökt skriva upp allt innehåll allt eftersom jag slagit in. Framförallt för att hålla koll på vad jag köpt till vem. Man glömmer så lätt..
Hur mycket tid och energi brukar ni lägga på att slå in era klappar? Är ni som jag - tycker att inslagningen är halva grejen eller bryr ni er mest om innehållet och ägnar ingen tid åt hur pappret ser ut?



Sen tycker jag att det är lite kul att personifiera julklappen med dess papper, eller att själva inslagningen tipsar mottagaren om vad som finns i. Som här - notpapper. Notpapper är bra till CDskivor tycker jag, eller kanske en bok som handlar om musik. Eller möjligtvis en konsertDVD. Bara fantasin sätter gränsen. Men jag, jag älskar motpapper av alla dess slag. Tycker det är väldigt dekorativt, så därför skulle jag utan tvekan kunna slå in alla klappar med dessa papper och enkla "råa" band; halmsnöre och röda sidenband - så vackert!
Och sen rim då - rimmar ni på era klappar? Jag själv försöker rimma på vissa. Hinner tyvärr inte med alla. Men rimär ganska kul tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0