julmaten ♥



Det är väl så himla sant? Eller vad tycker ni? Julen varar ungefär en vecka om året och året består av 52 veckor. Enkel matematik säger att 51 veckor påverkar dig mer än denna enstaka.
Så om man är en person som är noga med vad den äter är det nog de övriga veckorna på året som man bör fokusera på detta ;) Jag tycker att man ska njuta av julmaten om man gillar den. Det är inte så kul att behöva räkna kalorier när det finns så mycket gott.
Och helt ärligt, för oss som har den inställningen som jag har, är det inte för himla kul att höra folk som klagar om att de ätit på tok för mycket eller oj oj vad de måste träna i mellandagarna efter denna maten. NJUT istället säger jag. Och tänk på kalorier och annat när det inte är fest. Vi har trots allt inte så väldigt många högtider i Sverige. Jag räknar väl jul, nyår, påsk och midsommar som rejäla mathelger. Och om du håller stenkoll på vad du käkar alla de andra drygt 350 dagarna om året så behöver du väl inte vara så besatt just kring dessa helger och då speciellt jul?
Men vad vet jag. Det kanske bara är jag som känner såhär? Hur resnonerar du? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0