åhléns julpynt ♥

Åhléns är lite av min favorit affär. Kanske speciellt kring julen eftersom de har många olika områden; kläder, skönhet, inredning, media, skor och väskor. Det är lätt att handla på Åhléns och man kan shoppa många julklappar på ett och samma ställe. Och det tilltalar mig! Min kära svägerska jobbar på ett av Åhléns varuhusen här i Helsingborg och idag var jag nere på stan och hälsade på. Älskar deras julavdelning på hem med alla fina juldekorationer. Köpte bland annat med mig stora röda och små guldiga julgranskulor hem för att få ordning på en julklapp som är tänkt till min fina mamma. Med inspiration av en "tavla" jag såg på Ikea.






Både jag och mamma drogs direkt till denna tavla/installation som de hade här på Ikea i Helsingborg. Så himla enkelt men så fint tycker jag. Vad tycker ni?
Här har man guld, silver och vitt men eftersom min mamma (och även jag) tycker att guld, rött och vitt är julens färger så ska jag nog satsa på att göra något i de färgerna och hoppa över det silvriga. Men mamma tyckte det var synd att de spikat/skruvat upp allt pynt i väggen så just nu filar jag på en lösning för att slippa det. Kanske en stor tavla utan glas med små krokar av något slag. Vi får se helt enkelt men om ni har någon bra idé så kommentera gärna :)


Kommentarer
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Hejsan!

Jag beställde pepparkaksformarna från http://formina.se/

2011-11-26 @ 11:08:22
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Det ska bli spännande att se hur din tavla blir.

2011-11-26 @ 11:11:13
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0