första advent ♥

Gissa om jag blev glad när jag loggade in på bloggen idag och såg alla fina kommentarer från er? :) Och kul att ni vill tävla om boken "Pernillas jul" - lovar att vinnaren inte kommer bli besviken. Boken är underbar och den jag lottar som vinnare får sitt eget ex i god tid innan julafton. Du tävlar här.

Ska ta mig i kragen och svara på alla fina kommentarer senare idag men nu ska jag återigen hem till mamma. Vi hann med mycket fix igår men inte allt. Det blev mörkt för snabbt för att hinna med all dekoration utomhus. Så nu åker jag lite tidigare och stannar inte på fika hos grannen en timme innan vi drar igång. Det kanske kan påskynda det hela lite? Haha.

Ikväll är det dags för julskyltning här i Helsingborg, den brukar alltid vara så himla mysig. Så det ser jag fram emot. Tyvärr regnar det just nu... Men jag hoppas det är uppehåll ikväll.
Vad gör ni idag? Någon julskyltning på gång hos er? Själv har jag slöat nu på morgonen, kollat lite på tv och ätit pepparkaksfil och druckit julte och tänt första ljuset i adventljusstaken. En riktigt fin morgon.
Tyvärr kan jag inte ladda upp mina egna bilder just nu heller, men det kommer kanske ikväll.


weheartit.com

Alla känner väl till den mysiga Coca Cola reklamen som gått/går på tv? Med de julfina lastbilarna och stämningsfulla musiken och glada barnen? För någon vecka sedan såg jag att Telenor gjort en nästan identisk reklam men istället för rött så kör de såklart sitt blåa, men principen är ungefär samma. Jag personligen tycker att detta är lite fusk - att man nästan stjäl en reklam sådär? Men jag kan förstå dem också. Coca Colas reklam har verkligen varit uppskattad och vem vill inte ha ett vinnande koncept?
Har ni sett Telenorreklamen? Vad tycker ni om den?

Nu beger jag mig ut på landet igen, massa mys med världens finaste mamma ♥
Hoppas ni alla får en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0