julbelysning, julstjärnor och juliga köttbullar ♥

Hoppas alla underbara julfantaster där ute har en fin dag idag. Det har jag haft! Har pluggat en hel massa och gick ut på en långpromenad i morse. Hade hoppats på bitande torr kyla men istället var det disigt och lite blött. Men det var skönt att komma ut i alla fall!
Dagen har också gått lite i julens tecken, jag har idag röjt runt i förrådet och burit upp en del flyttlådor med julbelysning och annat pynt. Så nu är stakarna och stjärnorna i fönsterna på plats. Mysigt som bara den! Har också hängt upp en slinga med stjärnor över/kring det stora valvet mellan hall/kök och tvrum. Väldigt stämningsfullt. Men jag väntar några dagar till innan jag tänder upp allt, jag tycker man ska avvakta till första advent - är väl lite traditionsfixerad skulle jag tro :)


weheartit.com

Var en runda och handlade förut idag med och köpte bland annat clementiner och apelsiner. Apelsinerna tänkte jag pynta med nejlikor och hänga upp i sidenband i fönstret i köket. Det luktar så gott och är fint tycker jag. Köpte även fina röda julstjärnor som ska få ta mina halvdöda orkidéers plats nu under en månads tid. Orkidéerna ställer jag undan på ett "glömt" ställe för återhämtning, de brukar återupplivas om jag glömmer dem några veckor.
Nu ska jag ställa mig och göra köttbullar. En form av provstekning inför julafton. Tyvärr har jag inte min fina pappas recept, det var alltid pappa som gjorde köttbullar (och nästan alla annan mat) till julafton, men nu ska jag försöka leta fram min egen favorit genom att expremintera med lite olika recept. Det ska bli kul, även om jag givetvis helst skulle ätit pappas. Älskade finaste pappa, vad jag saknar dig! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0