jultv ♥

Har spanat runt lite i tv-tablåerna och kommit fram till att även tvn skvallrar om att julens tid snart är här. Flera julfilmer på gång och på torsdag startar även de olika julkalendrarna.
Även om jag är 23 år gammal, och SVTs julkalender riktar sig till barn, sitter jag bänkad varje morgon klockan 7.15 och tittar. Det spelar ingen roll om det är en bra eller dålig kalender, det är själva stämningen som gör det. Att ta på sig morgonrock och bädda ner sig i soffan med filtar och en stor kopp te och titta på julkalendern. Jag tror inte man kan börja dagen bättre än så? Fast det är klart, jag föredrar givetvis en bra julkalender framför en dålig och jag har höga förväntningar på årets Tjuvarnas jul. Min favorit genom tiderna är Mysteriet på Greveholm och jag vet att jag inte är ensam. Därför återkommer jag till denna julkalender på torsdag ♥


Tjuvarnas jul - svt.se

Annat juligt som kommer på tv snart är Grinchen - julen är stulen, den ser du imorgon klockan 19 på TV3. Och om du missade Jullotta på Liseberg som sändes igår kväll får du en ny chans imorgon klockan 15 på TV4. Och klockan 17.25 imorgon ser du Nigellas julstök på Sjuan. Söndag kväll fortsätter i julens tecken, klockan 22 på TV3 visas nämligen Love Actually (en av mina personliga favoriter när det gäller julfilm).
Så om det inte står något glöggparty på schemat för er i helgen så föreslår jag myskvällar framför tvn. Glögg och pepparkakor och julfilm, härligare kan det nästan inte bli? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0