Änglar och adventspresenter på Huset på landet ♥

Sedan i april i år driver jag Änglar by Elin (http://änglarbyelin.se) och alla smycken säljs till förmån för Cancerfonden. Änglarna säljs bland annat på Huset på landet (http://husetpalandet.com) i Ekeby. Ett helt fantastiskt mysigt hus som huserar café, butik och B&B. Igår var jag där för att lämna en leverans och faktiskt hämta en beställning som jag gjort till mig själv. En underbar sjal som jag efterfrågat som bara är såå fin. Handstickad av Marias mamma (Maria driver Huset på landet tillsammans med Anette) och bara så mycket Elin och så härlig i ljusrosa, grått och svart.
Men det var inte bara just den sjalen som fick följa med hem. Nej även några tänkta adventspresenter fick hänga med, både till mig själv och till andra. Min fina mamma bland annat. Hon kommer bli så glad :)
 
En fika med Anette hanns också med och det avnjöts hembakat och kaffe till toner av gamla härliga LP skivor och doften av nybakta chokladsnittar och massa prat och härliga skratt. En fin eftermiddag helt enkelt! Den 24 november är det julmarknad på Huset på landet och alla ni som har vägarna förbi då borde absolut stanna till och ta er en titt bland all fin inredning och de underbara kläderna de säljer. Det finns helt underbara sjalar bland annat och smycken i alla former och färger. Även små roliga presenter i form av ljus, matprodukter, godis och bra att ha saker finns att köpa. Och glöm inte bort att fika! Deras kakbuffé inkl dryck kostar bara 50 kronor och där finns så mycket gott :)
 

På tal om adventspresenter så håller jag just nu på att sätta ihop en adventskalender för hela december. 24 små preseneter till mig själv. Hur underbart är inte det? Små saker att varje dag glädjas åt. Lite lyx sådär. Det tycker jag att alla förtjänar!

Inspirerades lite av den här bilden från partytajm.se så kanske blir det något liknande. Just nu pågår projekt "hitta presenter att ha i kalendern" och vissa är helt klara redan. Bland annat två saker från Huset på landet från igår.

Hoppas ni har en riktigt härlig söndag. Nu ska jag ut i höstsolen på promenad en stund och sen blir det jobb resten av dagen. Både omdömen till årskurs 3-6 ska skrivas och en massa änglar ska göras och postas. Fin söndag! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så roligt att du ska göra en paketkalender till dig själv. Förra året gjorde jag ett lott-kalender till mig. En skraplott varje dag fram till julafton :) I år ska syrran och jag ge varandra en varsin paketkalender! Det ska bli spännande :)

Svar: Usch så tråkigt att det blev förstört :( Men då är det bara att passa på att frossa i julsaker!

Så härligt att du har hittat ditt "kall" när det gäller arbetet. Keep it up! :)

Det har inte hänt något speciellt den här helgen. Har jobbat både lördag och söndag så det har inte hunnits med mycket mer än så. När jag slutade idag åkte jag till gymmet och tränade i alla fall :)
Hur har din helg varit?

Kram på dig!

2012-10-28 @ 19:30:38
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Kika in på min blogg. Jag har något till dig där :)
Kram

2012-10-29 @ 07:49:40
URL: http://emelieschristmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0